Inspirujte se jednoduchými nápaditými letními saláty

Léto je plné dozrávající zeleniny a horkých dnů. V takové kombinaci jsou k jídlu ideální letní saláty, se kterými si můžete do nekonečna vyhrát. Přinášíme tipy na tři letní salátové recepty.

Brokolicový salát se sýrem a šalotkou

INGREDIENCE:

6 plátků slaniny// 1/2 hrnku zakysané smetany// 1/2 hrnku majonézy// 3 lžíce jablečného octa// 1/2 hrnku sterilované kukuřice// 1/2 lžičky mletého pepře// 8 hrnků jemně nasekaných růžiček uvařené brokolice// hrnek nakrájené šalotky// hrnek nastrouhaného parmezánu nebo cheddaru

POSTUP:

Brokolici rozeberte na růžičky a vložte do osolené vařící vody. Nechte probublávat do té doby, než brokolice nezměkne a poté ji ihned vložte do síta pod studenou vodu, aby neztratila svou barvu. Nechte vychladnout a poté nakrájejte na malé kousky. Slaninu opečte na velké pánvi na středním plameni, dokud nebude křupavá, zhruba šest minut. Poté ji položte na talíř vyložený papírovou utěrkou a jakmile vychladne, nakrájejte ji na malé kousky. K tomu si ale ponechte stranou šťávu ze slaniny, kterou si slijte z pánve do hrnku. Ve velké míse vyšlehejte zakysanou smetanu, majonézu, ocet, pepř a vychladnutý tuk ze slaniny. Přidejte brokolici, šalotku, kukuřici a nakrájenou slaninu. Vše důkladně promíchejte, aby se dresinkem obalily všechny ingredience a poté zasypte vrstvou parmezánu.

Tip: Místo slaniny můžete použít uzené tofu nebo uzený tempeh.

Salát s krémovým koriandrovým dresinkem a cizrnou

INGREDIENCE:

hrnek nasekaného koriandru// hrnek podmáslí// 1/2 hrnku majonézy// 4 lžíce nasekané šalotky// 2 lžíce jablečného octa// 1/2 lžičky soli// 1/2 lžičky mletého pepře// 2 střední misky natrhaného hlávkového salátu// 4 hrnky jemně nakrájené kapusty// propláchnutá plechovka cizrny// 4 střední mrkve nakrájené na plátky// velká červená nebo žlutá paprika nakrájená na kostičky// 2 hrnky vařené quinoy// hrst opražených dýňových semínek

POSTUP:

V míse smíchejte koriandr, podmáslí, majonézu, šalotku, ocet, sůl a pepř. Zpracovávejte, dokud se vše dobře nespojí. Poté si v druhé míse smíchejte salát, kapustu, cizrnu, mrkev, papriku a uvařenou quinou a následně k tomu přidejte koriandrový dresink. Opět pečlivě promíchejte a nechte chvíli odstát. Mezitím si opražte na pánvi dýňová semínka, nechte vychladnout a poté jimi posypte při servírování salát.

Salát caprese s avokádem

INGREDIENCE:

3 lžíce balzamikového octa// 2 lžíce extra panenského olivového oleje// ½ lžičky soli// ½ lžičky mletého pepře// 1 ½ hrnku různobarevných na půlku rozříznutých cherry rajčátek// 2 zralá avokáda nakrájená na kostičky// malou misku kuliček mozzarelly/ 1 polévková lžíce okapaných kaparů (nemusí být)// ½ hrnku čerstvých bazalkových lístků

POSTUP:

V malé misce si připravte dresink prošleháním octa, oleje, soli a pepře. Ve velké míse smíchejte nakrájená rajčátka, avokádo, mozzarellu a případně kapary. Vše poté spojte dohromady, přidejte nasekanou čerstvou bazalku a ještě jednou důkladně promíchejte. Podávejte s žitným chlebem nebo s rozpečenou bagetkou.

Tip: Místo kapar můžete použít černé olivy a místo cherry rajčátek klasická rajčata, která nakrájíte na plátky. Pokud zrovna nemáte avokádo, funguje to perfektně i bez něj.

Připravila: Barbora Vojtová

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Správce webu Jakub Mašek - Clocan

Napište nám e-mail na ayurvedicbreakfast@novinynanovinky.cz
Black Swan Media, Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.