Vytvořte si domácí wellness, máme pro vás užitečné tipy

Malé wellness centrum u vás doma? Proč ne, vaše tělo i mysl vám za to poděkují. Inspirujte se svými zážitky z wellness center, zdravých hotelů a samotné přírody. Máme pro vás několik tipů, jak na to.

Zkuste svému tělu občas dopřát extra péči. Může se z toho časem stát pravidelný rituál, který můžete obměňovat a díky tomu posilovat své tělo i mysl. Pro začátek je potřeba si své domácí wellness dobře naplánovat, dát mu dostatečný prostor a hlavně se přepnout do offline režimu, respektive napojit se sami na sebe, na dokonalost přírody a tedy i svého těla.

Nepodceňte přípravu. Na začátek si najděte příjemnou relaxační či meditativní hudbu, kterou máte rádi. Pro odpočinek dobře funguje např. jemná klasická hudba, indiánské flétny, šamanské bubny, zenová hudba či zvuky přírody – lesa, moře či deště. Na internetu je takové hudby nekonečně mnoho, stačí si vybrat. K tomu si do kafary namíchejte vodu s bylinkami a citrónem nebo nechte vychladnout bylinný čaj. Uklidňující efekt má například meduňka, levandule či heřmánek. Na talíř si můžete nakrájet sezónní ovoce.

Zapalte si v koupelně vonné tyčinky, dejte si příjemnou sprchu a užijte si masážní efekt proudu vody, jehož teplotu můžete střídat. Změna teplot vody na naše tělo působí velmi příznivě, protože se díky tomu jednodušeji a rychleji prokrví. Po sprchování si napusťte lavor s vodou a peelingovou solí a nechte svá chodila odpočinou právě v této relaxační lázni. Pokud se vám bude chtít, zbavte se staré kůže na chodidlech a poté je nezapomeňte pořádně namasírovat esenciálním olejem.

Jednou za čas potřebují také naše vlasy ozdravnou kúru. Není potřeba utrácet peníze za speciální vlasové masky, stačí využít univerzální kokosový olej či ghí a vetřít jej do mokrých vlasů. Přes vlasy poté natáhněte potravinovou fólii či igelitový pytlík a přes něj si ještě obmotejte ručník, nechte působit půl hodiny a poté smyjte. Budete se divit, jak se po takové kúře vaše vlasy dokáží rozzářit. Mezitím můžete dopřát výživu také své pleti, na kterou naneste domácí pleťovou masku z medu či droždí a na závěr plátky okurky.

Po fázi v koupelně se zabalte do měkkého županu a lehněte si na klidné místo ve vašem domě či na terase, ideálně s výhledem do přírody. Nyní už následuje odpočinkový čas s bylinkovým nápojem a mísou ovoce. Pokud si relaxaci chcete zpestřit o mluvené slovo, pak si pusťte místo hudby například audioknihu a promasírujte si k tomu ruce i chodidla kokosovým olejem. Zavřete oči a na víčka můžete navíc položit sáčky z uvařeného bylinkového čaje, které jste vychladili v lednici. Poté začněte zhluboka dýchat. Právě dech je podstatnou složkou jakékoli relaxace. Jeho zpomalením a prohloubením dochází jednak k samočisticím procesům v orgánech, ale také k silnějšímu propojení naší mysli a těla, což je podstatou jakékoli relaxace, meditace a tedy i wellness.

Připravila: Barbora Vojtová

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Správce webu Jakub Mašek - Clocan

Napište nám e-mail na ayurvedicbreakfast@novinynanovinky.cz
Black Swan Media, Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.