13 ájurvédských tipů, jak vypadat a cítit se mladší

Nabízíme vám tipy, které můžete zahrnout do svého životního stylu tak, abyste dlouhodobě podpořili mladistvý vzhled a vnitřní energii. Do značné míry vychází z principů ájurvédy.

Když se probouzíme ve stejný čas, ideálně s východem slunce, a chodíme spát do desíti hodin večer, naše hormony zůstávají v rovnováze. Stejně tak když jíme každý den v pravidelnou dobu, naše metabolické procesy prospívají a snadno se nám tráví. Zkrátka když dobře spíme a trávíme, je to na nás vidět. Podpořte svůj mladistvý vzhled a energii těmito tipy, či se nad nimi alespoň pozastavte:

1. KVALITNÍ SPÁNEK

Každou noc si dopřejte sedm až devět hodin kvalitního spánku, nejlépe od desíti do šesti ráno. Tím podpoříte svůj cirkadiánní rytmus. Cirkadiánní rytmus jsou čtyřiadvacetihodinové cykly řízené přítomností světla, které regulují všechny biologické funkce včetně spánku, trávení a energie. Neexistuje žádná bylina ani superpotravina, která by dokázala nahradit spánek pro omlazení a dodání energie tělu i mysli.

2. ČISTÉ POTRAVINY

Pokud je to možné, vybírejte si místní a sezónní potraviny, které jsou ekologicky pěstované a neobsahují pesticidy a konzervační látky. Ty pak efektivně zvyšují kvalitu každé buňky v těle, což ovlivňuje váš vzhled, pocity i věk.

3. HODNĚ VODY

Běžně se doporučuje vypít 22 ml vody na kilo naší hmotnosti. Ájurvéda doporučuje pít vodu spíše pokojové teploty, která podporuje zdravý trávicí oheň agni. Když do vody navíc přidáte špetku minerální soli, lžičku medu a vymačkaný citron nebo limetku, podporujete tím, že voda zůstane v těle déle a nevyloučí se tak rychle.

4. BYLINY

Používejte byliny. Mnohé ájurvédské byliny jsou proslulé tím, že posilují a podporují tón a lesk pleti nejen tím, že pročišťují krev. Doporučení pro zdravou pleť: kurkuma (zdraví pokožky), amalaki (pokožka, vlasy a nehty), manjistha – mořena srdčitá (čištění krve).

5. KOŘENÍ

Vhodné koření v jídle vyplavuje z těla toxiny a umí rozproudit zdravé trávení. Funguje tak např.: zázvor (silné trávení), skořice (startuje trávicí oheň – agni), směs koření trikatu (zrychluje trávení).

6. POHYB

Pro zlepšení krevního oběhu, detoxikaci organismu a snížení stresu se doporučuje věnovat se nějaké formě pohybu alespoň 30 minut denně. Může to být jóga, chůze, plavání nebo tanec. Vyberte si aktivitu, která vás baví nejvíc.

7. PRÁNÁJÁMA

Dechová cvičení, jako je například nádí šódhana pránájáma, čistí kanály v těle, navozují rovnováhu nervového systému a podporují mysl v soustředění. Toto cvičení také okysličují krev a dodávají lesk pokožce.

8. MEDITACE

Každodenní meditace rozpouští stres a starosti. Meditace přináší celkový pocit klidu a míru ve vědomí. Zkuste např. So-Hum od známého mistra Dr. Vasanta Lada.

9. MASÁŽ

Pravidelná masáž (např. abhyanga) s bio bylinnými oleji je v ájurvédě vysoce ceněna jako jedna z nejprospěšnějších zdravotních a kosmetických praktik. Dopřávejte si masáže jako pravidelný rituál, vyčistí vám tělo a přinesou pocit lehkosti.

10. SEZÓNNÍ OČISTA

Zkuste očistné praktiky vycházející z ájurvédy – pančakarmu. Nabídnou vám ji v ájurvédských resortech a čím dál tím častěji i ve zdravých hotelech. Pravidelné čištění a omlazování je jedním z nejlepších způsobů, jak vypadat mladší a cítit se plní vitality.

11. PŘÍRODA

Buďte co nejvíce v přírodě. Ta nás spojuje s pěti elementy, naplňuje nás pránou (životní silou) a přináší nám přirozenou krásu. Vyjděte tedy ven, zhluboka se nadechněte a vdechujte krásu kolem sebe.

12. LÁSKA

Je důležité v sobě nedusit smutek, hněv, zášť a jakékoli jiné těžké emoce. Když procházíme delším emočním prožitkem nebo své emoce potlačujeme, může naše vnitřní záře ustoupit. Zkusme k sobě být laskaví. Když se skutečně milujeme a přijímáme se tací, jací jsme, vyzařuje z našeho nitra skutečná krása.

13. IMUNITNÍ SYSTÉM

Vše v životě je propojené. Strava, spánek, stres, vztahy…všechny tyto faktory ovlivňují to, jak silný je náš imunitní systém. Všechny předchozí body jsou tedy výsledkem síly naší imunity. A vnitřní spokojenost se pak odráží v vnějším vzhledu.

Připravila: Barbora Vojtová

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Správce webu Jakub Mašek - Clocan

Napište nám e-mail na ayurvedicbreakfast@novinynanovinky.cz
Black Swan Media, Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.