5 klíčových oblastí, které ovlivňují dlouhověkost

Zdravý životní styl a dlouhověkost jsou „disciplíny“, které bychom asi všichni chtěli ovládnout. Ale! Faktorů, které ovlivňují naší zdravotní kondici je opravdu mnoho. Dle Harvardské university je ale následujících pět zcela klíčových.

Vědci z Harvardské university provedli rozsáhlou studii týkající se vlivu životního stylu společnosti na délku života. Použili při tom údaje ze známých studií Nurses‘ Health Study (NHS) a Health Professionals Follow-up Study (HPFS). Měli tedy k dispozici hodnoty o obrovském počtu lidí za velmi dlouhé časové období. Studie NHS zahrnovala více než 78 000 žen a sledovala je od roku 1980 do roku 2014. HPFS zahrnovala více než 40 000 mužů a sledovala je od roku 1986 do roku 2014. To je více než 120 tisíc respondentů, 34 let údajů u žen a 28 let údajů u mužů.

Výzkumníci se zaměřili zejména na čísla o stravě, fyzické aktivitě, tělesné hmotnosti, kouření a konzumaci alkoholu, které byly získány z pravidelně zadávaných, validovaných dotazníků. Z předchozích studií je totiž zřejmé, že těchto pět oblastí má nejzásadnější vliv na délku našeho života. Nebudeme vás poučovat, co máte dělat jinak či co děláte špatně, pouze vám následující dáváme k zamyšlení…

Zdravá strava

Každý z nás se zamysleme nad tím, jaký je v našem jídelníčku poměr zdravých potravin, jako je zelenina, ovoce, ořechy, celozrnné výrobky, zdravé tuky a omega-3 mastné kyseliny, a nezdravých potravin, jako jsou průmyslově zpracované výrobky, zejména uzeniny, nápoje slazené cukrem nebo transmastné kyseliny čili ztužené „nezdravé“ tuky, které podněcují kardiovaskulární choroby a přispívají k celkovému úpadku organismu.

Úroveň fyzické aktivity

Střední intenzita je definována jako minimálně 30 minut denně středně intenzivní až intenzivní aktivity. Jak jste na tom vy? Půl hodiny denně není tolik času, který byste mohli sami sobě a svému zdraví věnovat, nebo? Například prostřednictvím rychlé chůze v přírodě, běhu nebo cyklistiky.

Tělesná hmotnost

Ta je definována jako normální v případě, kdy se index tělesné hmotnosti (BMI) pohybuje mezi 18,5 a 24,9. Výpočet si můžete provést sami např. ZDE

Kouření

Kouření se zkrátka podepisuje na horším zdravotním stavu. Na každého sice v jiné míře, ale jeho neblahý dopad na zdravotní kondici je evidentní. Nejlepším řešením je nekouřit vůbec.

Příjem alkoholu

Odpovědí je střídmost. Není pochyb o tom, že složení piva či vína v sobě zahrnuje i některé látky, které mohou být v rozumné míře našemu tělu dokonce i prospěšné. Opět ale hraje roli individuální posouzení, protože někomu nedělá dobře ani kapka alkoholu.

O tom, jak jste na tom ve vztahu k těmto pěti oblastem, které nejsilněji ovlivňují zdraví a dlouhověkost, se zamyslete sami. Popř. to konzultujte s odborníky ideálně se zaměřením na celostní medicínu.

Připravila: Barbora Vojtová

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Správce webu Jakub Mašek - Clocan

Napište nám e-mail na ayurvedicbreakfast@novinynanovinky.cz
Black Swan Media, Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.