TOP 10 jak si zlepšit trávení a omezit zlozvyky

Také se vám občas stává, že je vám z jídla těžko? Může to mít řadu příčin a navíc je to velmi individuální. Přesto existuje několik obecných rad, které vaše trávení mohou výrazně zlepšit. Zde je přehled TOP 10!

Deset rad, jak napomoci správnému trávení jídla:

  • Jezte až v okamžiku, kdy pocítíte sami na sobě příznaky hladu.

  • Pokuste se jíst každý den ve stejnou dobu. Žaludek miluje režim.

  • Sklenice teplé vody (zhruba dvacet minut před jídlem) může dle výzkumů zlepšit funkci trávení až o 24%.

  • Při jídle (a ideálně i patnáct minut po něm) zkuste zůstat uvolnění, bez stresu.

  • Jezte jednoduché kombinace potravin v jejich nejlepší kvalitě a přirozenosti.

  • Vyhýbejte se studeným nápojům, vynechte led a v chladnějších měsících maximálně omezte studená jídla.

  • Teplé polévky jsou vynikajícím a univerzálním řešením pro zahnání hladu, vyživení těla a navíc přijdou vhod kdykoli během dne.

  • Jídlo vždy kompletně rozžvýkejte, tím se dobře promíchá se slinami a o to lépe se tráví.

  • Říká se, že žaludek bychom měli zaplnit z jedné třetiny jídlem, z třetiny vodou a z třetiny nechat prázdný.

  • Měli bychom jíst jednoduchou snídani, vydatný oběd a odlehčenou večeři.

Náš žaludek miluje teplý čaj, dušenou zeleninu a polévky. Naopak často dost bojuje se syrovými, studenými potravinami a nadměrně dráždivými potravinami jako je například chilli.

ZLOZVYKY

Nesprávné stravovací návyky vedou ke špatnému trávení, vstřebávání a asimilaci potravy. V dávných dobách indičtí mniši uctívali Agniho, védského boha ohně. Od něho je odvozeno označení „agni“ – trávicí oheň v našem těle, který pohání a vyživuje krev a všechny další metabolické činnosti. Mniši vždy dbali na ochranu svého trávicího – posvátného – ohně. Právě i prostřednictvím správného jídelníčku. Špatné trávení totiž vede k jeho oslabování.

Kromě dodržování výše uvedených zásad bychom navíc měli maximálně omezit následující zlozvyky:

  • Svačení mezi jídly.

  • Nadměrné přijímání tuků, bílkovin, sladkostí, kyselých a slaných jídel.

  • Konzumaci těžkých jídel pozdě večer či těsně před spaním.

  • Nárazové přejídání.

Je normální si občas zahřešit, ale neměli bychom to přehánět. Tělo si všechno pamatuje. Stačí být k němu vnímaví, ohleduplní a poslouchat, co nám říká. Pak bude spokojené a my se v něm cítit dobře.

Připravila: Barbora Vojtová

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram has returned invalid data.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Správce webu Jakub Mašek - Clocan

Napište nám e-mail na ayurvedicbreakfast@novinynanovinky.cz
Black Swan Media, Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.