Vyživující pleťové masky a tipy na podzimní jógové pozice

Obzvláště na podzim potřebuje naše tělo kvalitní výživu a péči. Dopřejte si čas pro sebe a hýčkejte svoji tělesnou i duševní stránku. Nepodceňte ani pleť a pohyb. Máme pro vás tři jednoduché recepty na podzimní pleťové masky, které si snadno připravíte sami doma a také tipy na jemné podzimní jógové ásany.

Vyzkoušejte tyto tři hydratační podzimní pleťové masky, které poskytnou vaší pleti kvalitní výživu a jemnost. Navíc si je můžete jednoduše připravit sami doma a v lednici vám vydrží až dva dny. Nanášejte je na vyčištěný obličej a krk každý týden. Krouživými pohyby masku vmasírujte do kůže a nechte dvacet minut působit. Nezapomeňte na to, že zdravá pleť je odrazem kvalitních živin, vyvarujte se toxických přípravků a používejte v ideálním případě organické/ bio ingredience.

Maska z avokáda a banánu:

Důkladně rozetřete ¼ avokáda s ½ banánu, jedním vaječným žloutkem a hrstí ovesných vloček.

Maska z avokáda, medu a jogurtu:

Rozmačkejte ½ avokáda, 2 lžíce medu a 1 lžíci bílého jogurtu do krémové konzistence. Můžete přidat také lžíci mandlového oleje.

Maska z avokáda a pomeranče:

Smíchejte ½ avokáda, 2 lžíce pomerančové šťávy, 1 lžičku medu a 3 kapky heřmánkového esenciálního oleje.

Pravidlem podzimních jógových ásan je jemnost. Zkuste více – než kdy jindy – klást důraz na plynulost ásan, jemné pohyby a šetrné rotace v kloubech a v páteři. Každou pozici zároveň držte po dobu přibližně pěti dechů a provádějte více opakování. Zaměřte se na základní pozice pro stabilitu, uzemnění prostřednictvím palců na nohou a hran chodidel. Snažte se být napojeni na své tělo, které vám řekne, kdy má dost. Jóga vás musí posilovat, nikoliv vyčerpávat.

V tomto ročním období jsou obzvláště prospěšné následující pozice:

1. Pozice vsedě: Virásana (hrdina), Siddhásana (cvik zaměřený na páteř), Padmásana (lotosový sed), Vadžrásana (diamantový sed), Simhasana (pozice lva). Tyto pomáhají zvýšit klid a uzemnění a udržují zaneprázdněné typy v klidu.

2. Surya Namaskar (pozdrav slunci) – provádějte jej pomalu a vědomě, asi pět kol.

3. Pozice ve stoje: v této pozici je třeba se naučit, jak se chovat k tělu a mysli. Tadásana (pozice hory), Vrkásana (pozice stromu), Trikonásana (trojúhelník), Vírabhadrásana 1 a 2 (bojovníci), Parighásana (brána). Všechny pomáhají uzemnit tělo a mysl, snižují úzkost a nervozitu.

4. Inverze: stoj na hlavě (Širšásana) nebo jej můžete nahradit pozicí s nohama opřenýma o zeď.

5. Úklony vpřed přinášejí okamžitou úlevu při přebytku váty a jsou dobré při zatuhlých bedrech a ztuhlé páteři. Uttanásana (úklon vpřed ve stoji), Paščímottanásana (úplný úklon vpřed – jednodušší než verze ve stoje, pokud bolí záda), pozice dítěte, která stlačuje pánev a oblast váty, je výborná při zácpě a plynatosti. Při nespavosti cvičte asi 10 minut před spaním úklony, budete překvapeni výsledkem.

6. Protažení zad: Provádějte opatrně a v kombinaci s předklony: Bhujangásana (kobra), Salabhasana (kobylka), Supta Virásana (vzpor na zádech) a Dhanurásana (napjatý luk).

7. Otočení páteře: Zejména vleže a vsedě k odstranění váty z nervového systému. Dbejte na co nejplnější dech, abyste pocítili všechny účinky.

8. Šavásana: Váta se může projevovat i na těle. Zpomalte, uvolněte se, nespěchejte. Velmi prospěšná je také jóga nidra („psychický spánek“) – hluboká relaxační praxe. Jde o spánek s vědomou pozorností.

Připravila: Barbora Vojtová

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram did not return a 200.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Správce webu Jakub Mašek - Clocan

Napište nám e-mail na ayurvedicbreakfast@novinynanovinky.cz
Black Swan Media, Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.