Zařvěte jako lev! Nejen o tom je obličejová jóga

To, že je jóga velmi prospěšná pro tělo a mysl jste už pravděpodobně slyšeli nebo dokonce vyzkoušeli na vlastní kůži. Ale věděli jste o praktikování tak zvané obličejové jógy, která má blahodárný účinek právě pro váš obličej?

Pravidelné praktikování tak zvané face – čili obličejové – jógy vás kromě malého úsilí a špetky času nic nestojí. Výsledkem bude, že vaše obličejové svaly a pojivé tkáně budou lépe držet pohromadě. To vše se prý ve finále promítá i do celkového výrazu tváře.

Náš obličej má něco kolem čtyřiceti svalů, které běžně používáme, aniž bychom si to uvědomovali, ale již opomíjíme fakt, že každý sval se má, aby dobře fungoval, posilovat. Bohužel věk nezastavíme a s tím i spojený úbytek produkce kolagenu, který udržuje pevnou a pružnou pleť. Posilováním obličejových svalů docílíte pevného tvaru a nebude tak výrazně docházet k poklesu některých svalů, potažmo k jejich vizuálnímu ochabnutí. Výhodou je, že obličejové svaly jsou velmi malé, tudíž se při pravidelném cvičení vytvarují poměrně rychle.

Jak tedy s obličejovou jógou začít?

Existuje celá řada technik, kdy můžete kombinovat prvky jógy, obličejové modelace, fonetických cvičení, lymfatických masáží a relaxačních cviků. Díky těmto cvikům se vám vypíná, zklidňuje a rozjasňuje tvář, zvýrazňuje se i vaše obličejová kontura, což napomáhá dobré náladě. Na cvičení vám bude stačit chvilka klidu, kdy vás nebude nikdo rušit a vy se budete moci o samotě pohodlně usadit. Jednotlivé cviky můžete provádět kdykoliv během dne, například masáž obličeje můžete využít při nanášení krému nebo posilovat obličejové svalů při cestě autem.

Nejdříve je potřeba svaly prohřát a prokrvit. Toho docílíme napodobením lvího zařvání, kdy při výdechu s široce otevřenými ústy a vyplazeným jazykem napodobujeme lví zařvání. To celé opakujeme 3-5x. Poté bude následovat posílení obličejových svalů prostřednictvím fonetického cvičení, které se skládá z několika částí. Nejdříve do výdechu opakujte samohlásky a nezapomínejte každou z nich výrazně artikulovat. To celé opakujte opět 3-5x. Druhým cvikem se pokusíme zamezit tvorbě podbradku a to následovně: stočte jazyk do ruličky a do výdechu tlačte proti hřbetu ruky, který podepírá bradu a čelist. Cvik opakujte 3-5x. Třetím krokem bude uvolnění, které je neméně důležité, stejně tak jako samotné posilování. Zavřete oči, volně dýchejte, povolte veškeré napětí ve tváři, uvolněte víčka a opět v klidu dýchejte. Po uvolnění přichází na řadu masáž vycházející z modelačních postupů a lymfatických stimulací. Skloňte hlavu nad sepnuté ruce a začněte s masáží mezi obočím. Pokračujte jemným prohmatáváním oblasti kolem nosu, úst a čelistí. Promněte si uši a poté se po celé ploše hlavy postupně lehce zatahejte za vlasy. Nakonec se opět vraťte k bodu mezi obočím. Ten už jen pouze jemně promněte a pomalu zvedejte hlavu zpět. Nejoblíbenější závěrečnou částí cvičení je úsměv. Díky úsměvu posílíme koutky tak, aby nám neklesaly dolů, vytáhneme je co nejvýše až do grimasy. Dýchejte přitom volně a snažte se to vydržet co nejdéle. Současně tím podpoříte pozitivní myšlení a soustředění se na hezké chvíle, které nám život přináší. Po absolvování tohoto cvičení bude váš obličej posílený, uvolněný a projasněný, a to – minimálně za zkoušku – rozhodně stojí.

Připravila: Barbora Langer

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Instagram

Instagram did not return a 200.

Sledujte nás!

Copyright © 2017 Ayurvedic Breakfast Všechna práva vyhrazena

Tyto internetové stránky používají soubory cookies. Cookies můžete zakázat v nastavení vašeho prohlížeče. Více informací.
Správce webu Jakub Mašek - Clocan

Napište nám e-mail na ayurvedicbreakfast@novinynanovinky.cz
Black Swan Media, Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1

Zdravé články do e-mailu?

Odesláním osobních údajů dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby marketingových aktivit společnosti PLANKVADRAT, s.r.o.

Formulář byl odeslán, děkujeme.